22 Ağustos 2012

ARALAYICI


Uzun zamandır zamanda yolculuk, astrofizik, atom altı parçacıklar, kuantum üst başlığı altında çeşitli kuramlar, terimler vb. konulara kafa yormaktayım.
Sanırım bunun temelleri küçüklüğümden beri ilgi duyduğum Kızılderili inanışlarına kadar dayanıyor. Kendimi bildim bileli bu çeşit metafizik konularını merak etmiş ve kendimce araştırmışımdır. Cidden uçsuz bucaksız bir konu.. 
Kızılderili demişken bu da ayrı bir ( bir değil birçoook :) yazı konusu benim için..



*Şimdi gelelim  bu blogun çıkış noktası olan ARALAYICI meselesine.. 
 
Her durumda, bir şekilde hayal dünyasına geçiş yapan bir kişiyim. Dolayısıyla hep bir kaçış noktam var. Bu, farkında olmadan yaptığım bir şey aslında. Kendimi bambaşka yerlerde yakalayabiliyorum. Şimdiye kadar okuduğum kitapların ve izlediğim filmlerin de etkisi olmuyor değil. Onlar da birer aralayıcı :)

Kitap karakterlerinden aklıma ilk gelenlerden biri Trevanian’ın Yirminci Mil adlı kitabındaki Ringo Kid ve yüzünde gülümsemesi ile “oraya” gidişi..
 
Aslında birçok yazar bu tip yolculuklar için bazı araçlar ya da metaforlar kullanmışlardır.
 
H.G.Wells'in Zaman Makinesi çok bilindik ve benim de çok sevdiğim bir örnek.
 
Bunun dışında Michael Ende Bitmeyecek Öykü’de bir kitapla değiştirir mekânı.

 
Neil Gaiman,  Yıldız Tozu’nda metafor olarak duvarı kullanmıştır.
 
 
scognamillo
Giovanni Scognamillo’nun Ziyaretçilerinde ise kapı bir geçiş aracıdır.
 
 
Hatta der ki Scognamillo:
Etrafımızda sayısız kapılar var, bilinen ve bilinmeyen mekânlara açılan. Bunlar yanı başımızda duran bir başka gerçeğin kapılarıdır..
Ve bir diğer vurucu cümle her şeyi açıklıyor: “ Kapı, bizi bir başka mekâna ulaştıran bir yoldur.
  
Bu ilham veren örnekler çoğaltılabilir ama fazla uzatmak istemem. Sonuçta aralayıcılar bizi bir başka gerçekliğe götüren şeylerdir.
 
Ve bu blog da benim için bir başka ARALAYICIdır :)


 

Hiç yorum yok: